geen story, wel personality

Kun jij het met droge ogen zeggen? Storytelling?
Ik ook niet. 
Het klínkt ook zo postmodern.

Natuurlijk vertellen we verhalen. We kunnen niet anders. Maar waarom doen veel bedrijven dan zo nadrukkelijk aan storytelling? Omdat veel producten en bedrijven op elkaar lijken. Er moet een verhaal bij. Anders kun je de ene niet van de andere onderscheiden.

Moeten wij als dienstverleners dat ook doen, over onszelf? Storytelling? Ja, ik vertel gewoon dat ik een reclamebureau ben begonnen na een afgeronde MBO opleiding aan St Lucas in Boxtel. Omdat ik geen zin had om voor een “baas” te werken en regionale ondernemers me belden.
Maar niks overdrevens. Ik vertel geen story over hoe ik als peuter al oog had voor lettertypes en ampersands.
Of hoe Marketing me altijd bijzonder heeft gefascineerd en ik de ambities  had om Effies, Gouden Loekies of Red Dot Design Awards te winnen. Laat dat soort eigen-geilerij maar aan anderen over.















Vertel geen stories zegt ook Chris Do, een soort designers-businesscoach. Hij heeft wel een héél krasse missie verzonnen (who = how) Oeps. Moet ik mijn about-pagina herschrijven?  Staat er een missie op? Of een passie? Toch geen uitdaging? Herschrijven?Ja.

Maar wat is er mis met een missie?
Niemand is geïnteresseerd in jouw visioenen. Ik ook niet. Tenminste: niet in wat jij zegt dat je wil gaan doen.

Ik ben wel benieuwd naar wat je doet. In wat voor iemand je bent. En vooral in hoe je dat doet en waar je dus voor staat.

Kijk, laten we het omdraaien. Met wie werk jij het liefst?

Met leuke mensen. Die goed zijn in hun werk. En die ook snappen wat ík doe.

Ga door.

Nou ja, zodat het prettig werkt. Dat we een beetje op elkaar aansluiten. Qua visie, weet je wel, en qua aanpak.

U-huh. Okee. En hoe kom je daar dan achter? Als je ze nog niet kent? Ik maak een koffie-afspraak. Wacht… eerst Google ik ze natuurlijk. Ik kijk naar hun Linkedin profiel. Ik bekijk hun site. Ik kijk naar hun Insta. Misschien lees ik een blogje.

En waar let je dan op?
Of ze een beetje aardig lijken. Of ze weten waar ze het over hebben. Of ze hun vak kennen. Of je met ze kunt lachen.

Kun je dat zien aan hun site, dan, of aan hun linkedinpagina?
Vind ik wel. Je proeft iemands persoonlijkheid metéén. In alles, eigenlijk. Aan de profielfoto al. Je ziet direct of iemand vormelijk is, of excentriek. Of ‘ie oog heeft voor design, voor presentatie, voor video. Voor kwaliteit. En of ‘ie een beetje inhoud heeft.

Dus je zoekt niet naar een missie? Of naar een passie? Of naar hoe iemand zichzelf karakteriseert? Je hoeft niet te weten dat de tandarts als kind al met nijptangen in de weer was?

Eh… nee. Inderdaad. Maar hoe iemand is zie je natuurlijk vanzelf, aan de rest.

Waar we voor staan

Eén aanspreekpunt

Eén aanspreekpunt, een creatieve kern en daaromheen een vast netwerk van DTP’ers, tekstschrijvers, fotografen, mediaplanners en programmeurs. Dat is Verhallen Clevers in een notendop. Voor elke opdracht werken we met de juiste professionals. Het resultaat? Uitstekend zichtbaar in wat je doet, wie je bent en waar je voor staat met het juiste effect. En dat zonder omwegen: korte lijnen zorgen voor flexibiliteit en lage overheadkosten.

Alles onder één dak

Slimme marktbewerking draait om een doordachte inzet van diverse media. Van websites, social media en brochures tot nieuwsbrieven en e-zines. Met meer dan 34 jaar ervaring weet Verhallen Clevers steeds weer de juiste mix te creëren. On- en offline media gaan bij ons hand in hand en het complete plaatje staat centraal: jouw organisatie, het product, de markt, de doelgroepen en de boodschap. En vooral de samenhang daartussen.

Creatief en betrokken

Dat zie je niet alleen aan de logo’s, huisstijlen en brochures die we ontwerpen en produceren, maar ook aan onze effectieve advertenties. Elk reclameconcept heeft een eigen karakter. We prikkelen, verrassen, overtuigen en zetten aan tot actie. Geen vraag is ons te groot of te klein. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Meer dan 34 jaar ervaring

Door onze jarenlange ervaring zijn wij thuis in tal van bedrijven en organisaties. Profit en non-profit, grote industriële organisaties en mkb. Verhallen Clevers is de allround partner voor alle vormen van online en offline communicatie. Verhallen Clevers sinds 1988